Było super, intensywnie i lokalnie – meeting plannerzy odkrywali oblicza Śląskiego

Data publikacji:
27 Wrzesień 2024
Odsłuchaj tekst

MICE Tour®, poznawali różne oblicze Śląskiego oraz różnorodność oferty tego regionu dla branży spotkań. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Silesia Convention Bureau we współpracy z MeetingPlanner.pl.
 
– To był kolejny bardzo udany study tour dla agencji eventowych i korporantów w województwie śląskim. Wciąż zaskakujemy i przełamujemy stereotypy. To długofalowy proces i wymagający bardzo przemyślanego programowania tych wizyt. I tym razem staraliśmy się przekrojowo pokazać atuty regionu. Beskidy zauroczyły autentycznością i doskonałą bazą hotelową, Metropolia ofertą gastronomiczną i eventową, a Jura możliwościami w zakresie team buildingu. Cieszymy się, że te działania przynoszą już efekty i nasi partnerzy dzięki możliwości prezentacji swojego potencjału zyskują nowych klientów – komentuje Sebastian Gronet z Silesia Convention Bureau.
Program wyjazdu zawierał wizyty w ciekawych miejscach, często zaskakujących uczestników swoimi możliwościami i potencjałem.


 
Sopki, owce i wino
Pierwszym z nich było gospodarstwo naturalne Sopki Stopki w Cięcinie, w gminie Węgierska Górka, w Beskidzie Żywieckim, 90 km od Katowic i 33 km od Bielska-Białej. Gospodarz mini osady (sopka to dawna mała drewniana góralska chałupa), pełnej historii i tradycji a jednocześnie współczesnej funkcjonalności i otwartości na to, co nowe – Jan Stopka opowiadał o dawnym życiu na góralskiej wsi, prezentował instrumenty i częstował regionalnymi przysmakami. Goście odwiedzili kilka chałup góralskich oraz stada owiec na hali, a w ramach warsztatów z rękodzieła tworzyli owieczki z filcu oraz ekologiczne torby, ozdabiane farbami.


Jadąc w kierunku Żywca, uczestnicy wyjazdu odwiedzili, działającą od 2013 roku i zajmującą 80 arów, winnicę Sen i Wino, zlokalizowaną w miejscowości Stanowa, k. Radziechów. Wysłuchali opowieści o procesie wytwarzania wina i jego rodzajach oraz wzięli udział w degustacji w tutejszej winiarni. Sen i Wino to ciekawy obiekt, który może stanowić element enoturystyki.



Aries Hotel & Spa w Szczyrku – konferencje i góry
Kolejnym punktem programu był Aries Hotel & Spa w Szczyrku, pięciogwiazdkowy obiekt zlokalizowany w samym centrum doliny, położonej w Beskidzie Śląskim. Powstał on w miejscu dawnego Domu Turysty, który przez dziesiątki lat gościł spragnionych górskich wędrówek. Do dyspozycji jest tutaj ponad 120 pokojów i apartamentów z balkonami, Restauracja Halka Szczyrk oraz strefa Aries Spa, obejmująca basen i gabinety kosmetyczne z szerokim zakresem zabiegów.
Przestrzeń biznesowa obiektu obejmuje kilka pomieszczeń. Największa sala konferencyjna jest jednocześnie salą bankietową, w której można organizować uroczyste wydarzenia firmowe. Poza tym do dyspozycji organizatorów eventów są sala VIP, dwie dodatkowe sale, które można także połączyć razem, oraz foyer. Położenie hotelu sprzyja integracji podczas wycieczek po górskich szlakach czy wypraw rowerowych.


 
Helikopterem na akcję ratowniczą
Pierwszy dzień zakończyła kolacja degustacyjna w hotelowej restauracji Halka oraz Night spa z koktajlami. Natomiast atrakcją drugiego dnia był team building z elementami ratownictwa górskiego. Niespodzianką był przelot śmigłowcem nad Szczyrkiem, a po nim wjazd kolejką gondolową na Halę Skrzyczeńską, gdzie odbyło się szkolenie z pierwszej pomocy oraz udział w akcji ratowniczej, która polegała na poszukiwaniu za pomocą nadajników GPS i ratowaniu rannego na zboczu góry.
Na lunch złożony z regionalnych śląskich przysmaków, takich jak rolada, kluski, modra kapusta i placki z sosem grzybowym, zaprosiła planistów spotkań restauracja Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej, położona na wysokości 1000 m n.p.m. To unikatowe miejsce, którego atutem są panoramiczne widoki na beskidzkie szczyty, oferuje możliwość organizacji eventów oraz imprez okolicznościowych, także z wynajęciem całego lokalu.


 
Spacer z księżną Daisy
Pszczyna – to kolejna miejscowość, której uroki poznawali uczestnicy wyjazdu. Kojarzy się głównie z zamkiem i księżną Daisy von Pless, angielską arystokratką, która w nim mieszkała, dlatego kolejnym punktem programu był spacer z elementami fabularnymi w towarzystwie grupy Silesia Events. Opowieść dotyczyła Daisy, jej wpływu na miasto i park w Pszczynie. Spacer zakończono poczęstunkiem w parkowej Herbaciarni.



Vienna House Easy by Wyndham i spotkanie z lokalną branżą MICE
Po przyjeździe do Katowic goście zameldowali się w hotelu Vienna House Easy by Wyndham, nowoczesnym obiekcie konferencyjnym, położonym w centrum miasta, w pobliżu Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka. Hotel oferuje 203 pokoje i apartamenty, w tym 17 z aneksem kuchennym, restaurację śniadaniową Sunlight i Lobby Bar.
Oferta dla biznesu to 12 widnych sal konferencyjnych, zajmujących 1350 mkw., które mogą pomieścić 600 osób, 3 oddzielne obszerne foyer konferencyjne (670 mkw.), przydatne przy organizacji wystaw czy prezentacji produktów.
Na kolację i cocktail party z DJ-em zaprosiła uczestników wyjazdu kultowa katowicka restauracja Amfora, która zaoferowała dania kuchni bliskowschodniej i koktajle.
Trzeci dzień rozpoczął się od warsztatu networkingowego z lokalną branżą spotkań, który poprowadziła Barbara Świderska, a po nim i po zwiedzaniu hotelu uczestnicy wyjazdu wyruszyli z grupą Jura Kajaki na spływ malowniczym fragmentem Warty od Mstowa (start był przy Skale Miłości), zakończony poczęstunkiem w postaci wędzonego pstrąga i pieczonych warzyw.



Arche Hotel Częstochowa – biznes i wspinaczka skałkowa
Natomiast obiad zaserwowała restauracja ArcheVita Hotelu Arche Częstochowa. Obejmował on dania inspirowane regionem Jury Krakowsko-Częstochowskiej, takie jak risotto z truflą jurajską, pieczonki (danie złożone z ziemniaków, marchewki, cebuli, boczku, słoniny i kapusty) oraz prażone jabłko.
Goście mogli także poznać wnętrze obiektu, obejmującego w części czterogwiazdkowej (Arche Hotel Częstochowa) oraz w trzygwiazdkowej (Arche Hotel Częstochowa City) w sumie 120 pokojów i 4 apartamenty, zapewaniające 270 miejsc noclegowych.
Centrum konferencyjne obiektu dysponuje prawie 800 mkw. powierzchni, na której działa 7 sal oraz foyer o powierzchni 306 mkw. Sala Jurajska, która ma 571 mkw. i pomieści do 500 osób, składa się z czterech dowolnie łączonych modułów (dla 90 lub 140 osób każdy).
Odbywające się tutaj eventy można wzbogacić o outdoorowe zajęcia integracyjne oraz inne atrakcje, takie jak wspinaczka skałkowa na jurajskich ostańcach, off road na Pustyni Siedleckiej, gry terenowe, wycieczki piesze i rowerowe jurajskimi szlakami, spływy kajakowe, turnieje golfowe czy zwiedzanie Szlaku Orlich Gniazd.


 
Ekstremalnie, smacznie, integracyjnie
– Rewelacyjny wyjazd studyjny zarówno pod względem organizacyjnym, jak i bogaty w liczne atrakcje. Wszystko było przygotowane profesjonalnie – przejazd, planowanie poszczególnych punktów programu oraz liczne uroki regionu. Organizatorzy przygotowali również super niespodziankę dla wszystkich uczestników (przelot helikopterem), a także mnóstwo atrakcji, takich jak warsztaty z rękodzieła w gospodarstwie Sopki Stopki w Cięcinie, degustację i zwiedzanie winnicy Sen i Wino, night spa z koktajlami, team building z elementami ratownictwa górskiego, zjazd kolejką gondolową, spacer z poczęstunkiem w parkowej herbaciarni w Pszczynie, spływ kajakowy po Warcie. Mieliśmy możliwość poznania różnych form organizowania eventów, goszcząc w trzech ciekawych obiektach konferencyjno-hotelowych i uczestnicząc w warsztatach networkingowych z lokalną branżą. Nie można też pominąć degustacji potraw charakterystycznych dla regionu Śląskiego, który posiada bogatą i różnorodną kuchnię – mówi Renata Dyka, dyrektor zarządzająca Medicare.
 
– Bez wątpienia to były dni w fantastycznym towarzystwie, pełne nowych doświadczeń, ciekawych rozmów. Gorąco było dzięki programowi, jaki nam zapewniono, i nie mam tu na myśli wyłącznie seansów w saunie, ale również atrakcje plenerowe z mocną dawką adrenaliny. Jestem ze Śląska, ale pokazano mi go inaczej i w rezultacie zaciekawiono wieloma nowymi miejscami, obiektami oraz ludźmi – dodaje Rafał Baj, key account manager z Pacyfik Events.
 
Natomiast Joanna Dera, project manager z Incentives Department Weco-Travel, dziękując za zaproszenie, atmosferę i odkrycie kolejnych, nieznanych możliwości regionu śląskiego, dokonała oryginalnego podsumowania MP MICE Tour®.
Według niej wrześniowy fam trip zorganizowany przez Silesia Convention Bureau był naprawdę wyjątkowy – pod każdym względem. Było:
S – super – świetna organizacja, fantastyczna grupa
I – intensywnie – bardzo dużo aktywności i rzeczy do zrobienia, zobaczenia
L – lokalnie – dało się odczuć i poczuć region zarówno pogodowo, gastronomicznie, jak i terenowo
E – ekstremalnie – pogoda, teren i atrakcje zmuszały do wyjścia ze strefy komfortu. I było warto!
S – smacznie – pyszne jedzenie oparte na regionalnych i świeżych produktach. Fantastyczne!
I – integracyjnie, i to bardzo
A – atrakcyjnie – Silesia Convention Bureau zorganizowało nietuzinkowe atrakcje, które będą stanowić inspirację pod programy dla klientów.

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)
Wyświetlenia:  20