W Katowicach odbyła się wyjątkowa konferencja poświęcona sztucznej inteligencji i jej wpływowi na rozwój biznesu. Ponad 400 uczestników oraz prelegenci i eksperci z firm takich jak Microsoft i Amazon, którzy dzielili się wiedzą na temat przyszłości AI.
Konferencja AI<>BA odbyła się 22-23 października 2024 w Muzeum Śląskim. W swym założeniu miała przede wszystkim pomóc przedsiębiorcom i osobom nietechnicznym zrozumieć, jak wdrażać narzędzia sztucznej inteligencji do biznesu i jakie są implikacje tych działań. Organizatorami konferencji są Silesian Startup Foundation oraz Studio IntO. Parterem ścieżki Cloud & AI jest Cloudyna. Partnerem wydarzenia było Silesia Convention Bureau.
Celem konferencji AI<>BA jest łączenie osób tworzących innowacyjne rozwiązania oparte o AI z praktykami biznesu i przedsiębiorcami, którzy chcą wdrożyć te technologie do swoich firm, ale nie wiedzą, jak skorzystać z dostępnych narzędzi. Konferencja była miejscem przedstawiania zastosowań sztucznej inteligencji w różnych środowiskach: od globalnych gigantów technologicznych, start-upów i scale-upów po liderów biznesu, którzy aktywnie wdrażają rozwiązania AI w swoich działaniach.
— Od dłuższego czasu obserwujemy, jak sztuczna inteligencja wkrada się do wielu obszarów naszego życia. AI<>BA powstała po to, aby rozmawiać o oddziaływaniu AI na biznes z globalnej perspektywy. W tegorocznej, drugiej edycji konferencji skupiamy się na konkretnych przykładach przedstawiających korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji do biznesu. Do udziału zapraszamy twórców narzędzi AI z takich firm jak Asana, AWS, Microsoft, Miro, Vodafone czy Zoom - mówi Kuba Nagórski, prezes Silesian Startup Foundation i pomysłodawca AI<>BA.
Jednym z głównych punktów konferencji była możliwość nawiązania relacji biznesowych w różnorodnym środowisku: od innowatorów, startupowców poprzez środowisko akademickie po przedsiębiorców, liderów biznesu i twórców narzędzi AI.